Endoskopi

Endoskopi işlemi, endoskop veya gastroskop denilenince, bükülebilir, ucunda görüntü almayı sağlayan kamerası ve ışık kaynağı olan hortum şeklinde bir alet ile yemek borusu, mide ve on iki parmak barsağının görüntülenmesine verilen addır. Endoskopi işlemiyutma güçlüğü, karın üst bölgesi ağrısı, mide kanaması gibi yakınmalarda yemek borusu, mide veya on iki parmak barsağından kaynaklanan bir hastalık olup olmadığını saptamak için yapılır.

Endoskopi ile mide ülseri, gastrit, mide fıtığı, mide veya yemek borusunda yabancı cisim, tümör, polip, darlıklar, kanama alanları, varisler saptanabilir. İşlem sırasında gerekli görüldüğünde problemli alandan patolojik inceleme için küçük doku örnekleri (biyopsi) alınabilir. Biyopsi,zararsız ve ağrısız bir işlemdir. Endoskopik işlem tanı amacı dışında,tedavi amaçlı da uygulanabilir. Polip denilen et benlerinin çıkarılması (polipektomi), yemek borusu yada mide çıkışındaki darlıkları genişletmek (balon uygulama), stent takmak, yemek borusu, mide ve on iki parmak barsağındaki yabancı cisimleri çıkarmak, kanamaları durdurmak amaçlı enjeksiyon, bant uygulama veya termal tedavi yöntemleri bunlardan bazılarıdır.

Endoskopi işleminin yapılabilmesi için midenin boş olması adına işlemden önceki 8 saat içinde hiçbir şey yememiş ve içmemiş olmanız gerekir. İşlemden önce önemli bir hastalığınız yada ilaç alerjiniz varsa mutlaka bildirmelisiniz. Kullandığınız ilaçlar veya kalp kapak ameliyatı geçmişiniz varsa bizlere aktarmalısınız. Endoskopi işlemi merkezimizde uyutularak (sedoanaljezi) yapılmaktadır. Kısa süreli uyutulma işlemi sırasında işlemi hissetmezsiniz. Endoskopi işlemi kısa sürdüğünden bazı hallerde uyutulmadan, boğaza uyuşturucu sprey sıkılarak da yapılabilmektedir. Çoğunlukla tanısal amaçlı yapılan endoskopinin komplikasyonları yok denecek kadar azdır. İşlem sonrasında hissedeceğiniz anormal durumları derhal iletmelisiniz.

Sorunuz mu var?

Hemen Whatsapp yazın.

Bilgi mi almak istiyorsunuz?

Hemen şimdi arayın.